شيريني برشي ليمو و پسته


 

نويسنده: مريم اميري




 

مواد لازم:

آرد: 225 گرم
شکر: 2 قاشق سوپخوري
کره ي خرد کرده :90 گرم
زرده ي تخم مرغ : 2 عدد
وانيل:يک دوم قاشق چايخوري
پسته ي خرد کرده: 75 گرم

مواد لازم مياني:
 

کره:60 گرم
پوست ليموي رنده کرده: 1 قاشق چايخوري
شکر: 110گرم
تخم مرغ: 3 عدد
آب ليموترش تازه: يک چهارم پيمانه
آرد:1 قاشق سوپخوري
پودر نارگيل:45 گرم

مواد لازم براي تهيه رويه(آيسينگ):
 

پودر شکر: 240گرم
کره:1 قاشق سوپخوري
آب ليموترش تازه:2 قاشق سوپخوري

روش تهيه
 

آرد وشکر را در کاسه ي مناسبي بريزيد، کره را بيفزائيد وبا نوک انگشتان به خورد آرد دهيد. سپس وانيل و زرده هاي تخم مرغ را بيفزائيد و مواد را خمير کنيد. حالا خمير آماده را کمي مالش دهيد. بعد آن را در قالب چرب کرده ي 19×29 سانتيمتري پهن نمائيد. اکنون روي خمير را با چنگال سوراخ کنيد و در فر(تاون) از قبل گرم شده با دماي 180 درجه ي سانتيگراد، به مدت 15 دقيقه قرار دهيد. بعد از پخت، شيريني را از فر بيرون بياوريد و 10 دقيقه بعد آيسينگ را روي آن بريزيد و سطح آن را با پسته بپوشانيد و پس از سرد شدن برش بزنيد.
روش تهيه ي مواد مياني: براي تهيه مواد مياني، ابتدا کره و پوست ليموي رنده کرده و شکر را با همزن برقي خوب بزنيد. بعد تخم مرغ ها را تک تک بيفزائيد و پس از افزودن هر تخم مرغ، مواد را خوب هم بزنيد. در آخر کار آب ليمو، آرد و پودر نارگيل را با مواد مخلوط سازيد.
روش تهيه ي مواد رويه: براي تهيه ي مواد رويه يا آيسينگ، همه ي مواد را با هم مخلوط کنيد؛ روي بخار آب جوش قرار دهيد وهم بزنيد تا مايه، صاف و يکدست شود. در صورت نياز، مي توانيد آب ليمو را کمي بيش تر اضافه نمائيد.

نکته خواندني
 

پسته طبيعتي گرم و خشک دارد و حاوي مقدار زيادي پروتئين گياهي، مواد نشاسته اي غني و مواد معدني نظير پتاسيم و منيزيم است که بسياري از نيازهاي بدن از جمله درمان کم خوني ناشي از فقر آهن، کمک مي کند.
منبع: آشپزباشي شماره 52